torsdag, september 1

Just idag är jag....trött...

Så trött idag, vädret är grått och trist. Jag är seg och soft i hjärnan.

Pappas farbror gick bort för nån dag sen så det har varit fullt upp.

Pojken springer runt och leker, busar och härjar. Han är väldigt lugn och sansad för att vara ett år ändå. Sover hela nätterna. Somnar vid sju och vaknar vid sju. Men ändå är jag trött.

Tänkte åka på jobbet och hälsa på men lilla röda är på service och det var någon elgrej som skulle bytas ut så Rikard har volvon på jobbet. Ingen tripp på stan idag alltså.
Igår var farmor och farfar förbi, de är här för att gammelfarbror gått bort. Lägenhet ska städas. Saker ska kastas. Ett liv är förbrukat. Man är förberedd när det är äldre personer som går bort men det är ändå tråkigt och ledsamt.
Väntat men ledsamt.

Börjar bli kallt ute, därmed svalare inomhus så Ivan får börja vänja sig att springa med kläder inomhus. Det är väl snarare en vana att klä på honom på mornarna som krävs *ler*. Man har som blivit van att det är 24 grader drygt hemma. Nu känns det kallt när det bara är 20 grader inomhus. Tilläggsisolering på huset ger mycket värme. Nu har jag faktiskt slagit på ett element uppe och ett nere så det inte blir så rått inomhus. Det är ju höst.

Tänkt slänga in bilder på lillen i magen men har inte kommit mig för. Mamma och pappa vill ha bild också, scannar in och skriver ut på fotopapper till dem, det där plastiga pappret man får, betalar för på ultraljudsundersökningen är ingen höjdare. Snikna landstinget kan åtminstone ha fotopapper när man ändå betalar för bilderna. Men men det är klart, det finns inte pengar för sånt.

Trött. Så trött.
Är det graviditeten? Är det vädret? Jag vet inte. Trött är jag ialla fall.
Har faktiskt inte vågat väga mig på ett bra tag. Känns som jag har svällt upp som en ballong. Kanske man skulle kolla så man är beredd på skäll nästa gång jag ska till barnmorskan. Iofs Åsa brukar inte skälla så farligt. Det brukar vara okej med det mesta när man går dit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar