torsdag, september 1

Äntligen tar gubbarna i????

Nu delar vi (nästan) lika på hushållssysslorna


I genomsnitt fyra timmar om dagen är kvinnan sysselsatt med hemsysslor.
(Tror inte det stämmer för mig...)
Läste precis det här i en artikel på Aftonbladet idag. Hemma hos oss är det nog ganska jämnt fördelat och är det inte helt jämnt så är det nog Rikard som gör mer.
Han kommer hem från jobbet och ofta sätter han igång med maten och disken på studs, jag försöker ibland skynda mig att laga mat innan han kommer hem mest för jag vet hur mycket han gör när han väl kommer hem. Han har myror i brallan. Jag kan ligga i soffan och mysa, titta på pojken när han bygger sina torn och kör med bilarna. Men Rikard han måste ha något att göra mest hela tiden. Han drar fram dammsugaren och skurar. Han diskar, plockar undan och sätter på tvättmaskinen.

Där kommer vårt städschema in. Jag försöker bli bättre på att INTE slöa så mycket. Jag behöver städschemat. Så idag blir det toalettstäd. Ska dock vänta tills lillen sover lunch eftersom han har fått för sig att det är jätteroligt att försöka gräva i toalettstolen. Trevligt värre...not*
Så toalettstäd idag. Imorgon dammsugning och skurning. Dammtorkning och rensning innan lördag.
Mamma Elin måste bli mer jämlik. Inte bara låta min underbara karl ta hand om hushållet. Plus att han arbetar och jag går hemma hela dagarna med vår fina lilling. Det är lyx att kunna vara föräldraledig och vara med sina små. Jag är tacksam att få bo i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar