måndag, augusti 22

SJUK!

Usch !

Igår blev mamma Elin också sjuk.
Kände mig hängig hela dagen, Ida stackarn var bakis OCH sjuk. Tänkte att det var sympatisjuka eller nåt som jag hade. Ingen feber men problems med magen. Skyllde på pizzan ;)
Både jag och Rikard gick i säng tidigt, vid åtta var vi helt slut. Tur så man fick några timmars sömn. Vaknade efter tolv och var superdålig. Frossa och mådde illa. 39,7 feber. Masade mig upp på övervåningen och lade mig på soffan. Toaletten var frekvent besökt under hela natten. Fick väl nån timme sömn innan Rikard skulle upp för arbete och Ivan vaknade tack och lov först vid åtta.
Underbart när han är så duktig på att underhålla sig själv. Han kan leka med sina bilar och kolla teve medan jag mår kasst. Fick ner febern till 38 och nu ligger jag på underbara 37. Det är mest febern jag är orolig för eftersom jag är gravid. Ska tydligen inte vara bra att ha feber när man väntar tillskott. Är tacksam för att babyn sparkar då och då så man känner att den rör sig ialla fall.

Frukost finns inte med på kartan, resorb och massor med vatten däremot. Vätska. Vätska. Och mer vätska.

Skulle ha kunnat ha gubben hemma på VAB men han var sjuk hela förra veckan och det här är sista veckan innan han ska vara ledig. Så härdar ut, har ju en underbart lugn son så man behöver inte springa med honom allt för mycket.

Händer inte så mycket här annars. Banken idag. Teckna om något lån, tre år har gått sen vi köpte huset och det är dags att kolla ny period. Fast ränta gillar jag. Jag vill gärna veta hur mycket det blir varje månad.
Dessutom ska vi kolla upp allt och kanske sänka amorteringen lite, vi får se vad bankkvinnan säger.
En baby och en på väg kan tära lite på ekonomin så nån tusenlapp extra i månaden skulle inte skada.

Kanske måste lämna in trisslotten på 75 och se om man vinner något mer. Tre TVrutor hade inte varit helt fel. Eller lite klöver kanske ;)

Vädret är pink. Känns verkligen att det börjar bli höst. Men ändå 11 grader. Så inte helt kasst.

Snart bär det av mot Boden, ska se till att bli frisk först bara.

SÅÅÅ om ni tänkt komma och hälsa på kom på egen risk. En sjuk mamma Elin ligger mest på soffan så inte så stimulerande sällskap direkt. Och smittorisken är nog stor. Blä.

Nu ska jag återgå till soffan och en söt unge som spanar på vädret och viftar ikapp med Tone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar