fredag, juni 10

Varför får jag inte misshandla andras ungar?

Tittat på film hela kvällen, startade lite mjukt med

Poster Änglagård - Tredje gången gillt (2010)

Bra film, gillar Änglagårdfilmerna och jag tycker givetvis första är bäst men alla tre är roliga och bra filmer. Visst de flesta tycker väl att det räckte med första och att den här är tråkig och ältar gammalt men jag gillade den ialla fall.

Det enda som stört min filmkväll är tältande grannungar (ungjävlar) som skriker på baksidan. Jajamen de skriker som idioter och springer runt. I nedre tonåren skulle jag tro. Klockan är halv tolv och de vrålar så jag ibland får springa ner och trösta lillen som sover i rummet närmast baksidan. Givetvis kan jag inte flytta honom för varenda rum i huset är skållhett och då kan han ändå inte sova.
Frågan är vad deras föräldrar gör? Har de lämnat barnen ensamma hemma?
De har pyjamasparty på baksidan och skriker och härjar som idioter, är inte föräldrarna hemma? Varför kan man inte uppfostra sina ungar så de inte stör andra. Jag har själv inte varit världens bästa barn men va fan? Halv tolv! Bara för att det är helg ska man väl inte få leva rövare. Less. Hade jag bott i lägenhet hade jag ringt Securitas. Men vem ska jag ringa nu? Polisen? Ska jag störa polisen på studentdagen när de har massor med bråk och tjafs på stan? Ska jag vara gnällkäringen som inte får sova för att grannarna inte har pli på sina ungar??? Jag vet jag är en gnällkäring och jag hatar andras ouppfostrade ungar. Jag hatar ouppfostrade ungar. Och om föräldrarna är hemma, varför tolerera detta beteende? Varför låta ungarna tro att man kan bete sig hur som helst? Hade det varit mina barn så hade jag skämts, det betyder att jag uppenbarligen gjort ett väldigt dåligt jobb.

Vart tog barnagan vägen? Varför får inte jag misshandla andras barn? Jag hade lugnt kunnat smälla de olydiga ungarna på fingrarna eller någon annanstans som är VÄLDIGT smärtsamt så jag slipper skrik och så jag slipper en gråtande baby på bottenvåningen som inte kan sova. Idioter!

Märks det att Toktanten är arg?
Jag är arg och jag ids fan inte gå och säga till andras ungar att de inte kan bete sig. Borde inte en militär ha bra pli på sina ungar? Eller ja de kanske inte bryr sig. Barn måste få vara barn säger vissa. Jo säger jag men inte halv tolv på natten!!! För helvete! Jag älskar min egen unge men andras snorungar är inte mina favoriter.

Jaha film nummer 2

http://www.campusbookstore.com/image.aspx?isbn=9780375727191&size=Large

Riktigt bra film, typ dokumentär. Intervjuer med boende i staden som filmatiserats. Riktigt
bra film och ska erkännas; jag fällde lite tårar blödig som jag är.

Den lilla staden Laramie etsades in i Amerikanernas medvetande efter det brutala mordet på Matthew Shepard.
Han blev rånad och misshandlad på grund av sin sexuella läggning, och hans grymma öde blev startskottet för en intensiv debatt kring hatbrott i USA. The Laramie Project berättar historien om en ung man som förlorade sitt liv och en stad som för alltid är märkt av det som hänt där


Samtidigt så zappade jag till en annan väldigt bra film med lite liknande tema.




Fortsatt skrik och panik därute. Suck.
Undrar om man kan skjuta på dem med luftgevär, det gör väl inte såååå ont? Funderar på att ta ut en skrikande unge dit klockan sex på morgonen och se till att ungjävlarna får vakna till liv lite tidigare.

Bitterfittan och toktanten Elin signing off. Måste stänga vädringsluckor så vi eventuellt kan få lite sömn i huset. Fast då lär det bli skållhett i hela huset (som om det inte var det redan)

*morr*

Och nej jag tror inte på barnaga, jag är bara väääldigt aggressiv just nu.
Väldigt aggressiv. Och irriterad. blöärk! Längtar tills den dagen då idiotungarna flyttar hemifrån, eventuellt åker in för ungdomsvård. Mentalsjukhus kanske? Jag vet inte, men jag längtar till den dagen ialf.
Tror inte Rikard går med på det men hade gärna sett honom gå lös på snorungarna med batong när han kommer hem. Men som sagt tror inte han går med på det.
Suck.

1 kommentar:

  1. Haha, Har bara sett Änglagård en gång (ettan) men såg också Philadelphia igår. En film jag ville minnas var JÄTTEBRA. Blev lite småbesviken. Har upplevt det flera gånger, med äldre filmer som varit SÅ BRA (så som man minns dem) och sen faller de.... jaja.

    Jag vet hur det är med skrikande barn. Hade nog tyvärr också fegat lite. I första hand ska man kanske försöka säga till BARNEN. I andra hand plinga på.
    Att det är sent på natten är det ju bara att ignorera, de har ju ansvaret för barnen.
    Alternativt hade jag nog kollat hitta.se efter ett mobilnummer och sms:at eller ringt.

    SvaraRadera