söndag, juni 12

jag gillar film!

så varför är det mycket bra när gubben är på jobb?

In the electric mist på TV4 plus, hederlig rolig action med Seagal på femman, Godzilla med lite King Kong feeling på 6an.
Three to tango om man gillar komedi på 3an. Batman - återkomsten börjar typ nu på 6an.
Spanat lite på Earthly Possessions på 7an som jag älskade när jag var mindre för att Stephen Dorff är med i den. Lite hjärnslö komedi på 3an i och med Dude, where´s my car.
Om man diggar action med Arnold så är det Den siste actionhjälten på TV4 film. Lite gammal hederlig Beck på Canal plus hits med Mannen på balkongen.

Med andra ord en riktig filmkavalkad ikväll.

Jag tittar på det mesta, har inga speciella preferenser. Vissa dagar är det skräck, andra dagar är det komedi. Älskar lite sinnesslö action, det behöver inte vara stimulerande film. Ibland räcker det med en snygg karl att spana på. Men just idag blev det In the electric mist, inte direkt snygga karlar med men bra film. Riktigt bra film. Men lite lång. Vet att jag börjat titta på den tidigare och inte sett klart så passar på idag när man är utvilad.

Snarkat en lång stund med gubben och son i källaren, det är svalt där. Underbart. Vid halv åtta somnade pojken och resten av familjen. Rikard har jobbat som en tok och inatt är det vaktjobb och imorgon bitti LK jobb. Han sliter ut sig stackarn. Ska tvinga honom att ta det lugnt i veckan.
Mamma Elin ska se till att det blir storstädat i veckan. Det spelar ingen roll hur mycket man städar när man är såhär slarvig som jag är. Dessutom har vi så mycket prylar. Funderar på lite Feng Shui och kasta lite grejer men det blir aldrig av. Och det jag kan tänka mig att kasta kan inte Rikard tänka sig kasta och tvärtom.
inte lätt när det är svårt ;)
Är på bättre humör idag när jag fått sova ut lite grann. Varit lite trött på sistone.

Blev sugen på att resa. Men vart skulle jag fara? Är dålig på att spara pengar. Vill inte kånka runt på lillen riktigt än och vill inte fara så långt med honom heller. Äh det går lika bra att köra runt i Sverige för min del ;) Sen när lillen blir större och kan uppleva lite mer kanske jag tvingar gubben att vara lite ledig och drar med familjen nånstans =)

Jag babblar. Som vanligt.
Det är Toktanten det.

Hejpa hej.

Är vansinnigt glad att Bettan kommit hem. Känns som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar