onsdag, juni 1

Sol! - Tidigt uppe - Kliar

Nu har tatueringen snart läkt, det kliar så in i helsike så det är ett gott tecken. Verkar inte lossna alltför mycket färg heller. Är helnöjd, blir nog snyggt med lite mer skuggning.
vad gör jag vaken förresten?
Pojken vaknade klockan sex och ville ha frukostvällingen och nu när han har somnat om så kunde inte jag det.
Superfint väder ute, inte helt molnfritt men man ser solen i alla fall, det är inte alltid det händer. Ska leta fram färgkoderna idag så gubben kan köpa lite färg. Garaget måste piffas. Bort med panelen och på med ny och sen på med lite färg. Det är lite på huset också som behöver målas, kring vissa fönster och några detaljer på baksidan.
Rabarbern har börjat komma upp, jag som varit hemsk med våra blommor och växter.....jag får helt enkelt inse att mina fingrar är inte gröna. Försökte med blommorna förra året och rensa och greja men jag tycker allt ser ut som ogräs. Helkass på sånt.
Funderar på att köra bort alla gamla blommor som de som bodde här före oss planterade och plantera nytt så jag vet vad som finns och då kanske jag inte rensar fel varje gång. Bor ju inte direkt i trädgårdslandskapet nummer ett så man får väl hitta några tåliga växter ;) Nåväl ska ialf försöka gräva upp skräpet vi har nu.
Jordgubbar har vi också på baksidan men jag kan ju inget om att sköta sånt heller så det blir väl lite ogräsrensning på sin höjd.

Idag ska jag prova baka ost och skinkmuffins. Blir kul att testa. Om de är ätbara så slänger jag in ett recept och som jag sagt tidigare, om det blir gott när jag bakar så blir det garanterat gott när någon annan bakar eftersom jag är kass på det med.

Hejpa hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar