onsdag, maj 11

Sänkt kille

Lillen är helt sänkt.
Hade glömt bort hur lätt det var att byta blöja när barnet låg ner på skötbordet. Han låg ner en hel blöjbytning och ville inte kliva upp fastän blöjan var på.
Det är ovanligt, väldigt ovanligt. Han brukar hoppa och studsa runt. Jag kommer inte ens ihåg sist han låg ner still på skötbordet.
Stackars liten.
Benen får man inte röra då är det gny och gnäll.
Fick ialla fall bort plåstren utan att slita med mig halva benet.

Jag är verkligen känslig, minsta lilla gny inatt så flyger man upp. Han har sovit hela natten men han gnyr och skriker till i sömnen ibland och då är mamma direkt där.
Ändå längtar jag efter nästa baby. Trots att man kan ha koliknätter, magsjukor, griniga ungar. Kliva upp mitt i natten och vyssja och amma. Men jag kan faktiskt längta efter det också. Jag vet att jag är konstig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar