fredag, april 8

Har jag blivit mamma?

Kollade in min blogg just.
Jag snackar mest baby.

Händer det inget annat i mitt liv?

Sen funderar jag på hur innehållslöst mitt liv måste ha varit innan Ivan kom.

Läskigt.

Nu ligger det lilla busmonstret i sängen och tar sig en lunchvila. Det var lite skrik och panik här ett tag. Försökte få i honom lite gröt men det ville sig inte. Efter några försök så gav jag faktiskt upp, jag vill inte vara en mamma som tvingar i honom mat.
Jag vill inte heller vara en mamma som lagar annan mat åt mina barn för att de ska äta.
Men jag resonerar som så att när han blir stor nog att förstå varför han inte får annan mat då kan jag vara lite hård.
Idag ger jag honom en skvätt välling istället.
Han är för liten att förstå att han måste äta det han får för mamma lagar inte annan mat åt dig. Han vet ju bara att han är hungrig.
Barn dör inte av att vara utan en måltid. Man kan inte hålla på att dalta hur som helst. Nu behöver man ju inte tvinga i ungarna sushi eller gåslever direkt men lagar man korv och makaroner och ungen blir sur för att han el hon hellre ville ha köttbullar....
Hmm nej mamma rullar inte köttbullar åt dig bara för att du inte vill ha korven. Ät makaronerna eller var utan.

Jag har verkligen inte något att skriva om.

1 kommentar:

  1. Här händer det inget så jag har inte heller nåt att skriva om. Orkar inte hitta på nåt heller...

    SvaraRadera