fredag, januari 29

Morgontrött

Jag tänkte gå och lägga mig med barnen vid sju igår.
Tror ni jag gjorde det?
Nå nä.
Maken i huset kom hem och sen slöade vi framför teven. Spanade in Mannen från u.n.c.l.e. Men kom ändå i säng vid tiotiden så borde inte vara såhär trött. Barnen håller på att kämpa med kläderna, försöker lära dem att klä på sig själv men det kliar i mammafingrarna att hjälpa till. Men Ivan hjälper Fanny och då lär de sig bägge två på samma gång.

Fritidsresor 
Bokat en utlandsresa med familjen i maj. Det ska bli alldeles underbart spännande och häftigt att se hur barnen reagerar. De är då eld och lågor i alla fall. Bada och Bamse verkar vara det som drar mest. Mina föräldrar följer
också med så vi är flera vuxna. Skönt när det gäller barn och pooler och allt annat bus de kan komma på. Någon av oss borde ju hinna se innan det händer olyckor.
Ska verkligen bli roligt, bara flygresan jag bävar för. Inte för att jag är rädd för att flyga, jag blir bara så vansinnigt åksjuk men den här gången ska jag prova de där receptfria igen och se om det kanske blir bättre. Får på recept om jag behöver men då blir jag som Sunes mamma. Om ni sett Sune i Grekland så förstår ni vad jag menar.
Barnen härjar för fullt, helt påklädda och stolta över att dem fixat det själva. Då känns det gött i mammahjärtat även om man var lite sugen på att klä på dem så det skulle gå fortare.
Men borsta tänderna får de fortfarande inte göra själva så nu dags för tänderna och sen bär det i väg mot förskolan och jobbet.

Tjingeling*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar