måndag, oktober 28

Måndag igen och tårtbakning!

Men det är en trevlig måndag, mannen kom hem igår och det blev en relativt lugn kväll med tårtbottenbakning och förberedelser inför mormors födelsedag
Idag ska tårtorna byggas och jag har redan hunnit med att göra prinsesstårtan, de blir inte så värst fina och det syns verkligen att de är hemmagjorda men oj så roligt det är att göra tårtor. Det blir även en choklad/espressotårta med kaffechokfrosting och hallonmousse. I prinsesstårtan blev det också hallonmousse och vaniljkräm. Givetvis gör jag allt sånt själv. Det blir tusen ggr godare än köpt marsan. Dock är inte köpt marsan att förringa, mums! Men idag blev det hemmagjort. Helst när det är på beställning =)

Ungarna ville också vara med och bygga så de fick varsin klump med marsipan. Fanny stoppade sin i munnen direkt men Ivan var rätt duktig med kaveln.
Jag köper färdigt lock och sen gör jag dekoren själv. Är inte så duktig på det än men övning ger färdighet.
Mor min beställde en drömtårta till hennes födelsedag i november så det blir väl nästa bakdag =) Och som om Hembakat hade läst mina tankar så fanns det ett bra recept på drömtårta i senaste numret.
Nu ska jag börja med smörkrämen, den ska ju vispas lääänge.
(Vispar man smöret länge så det blir vitt och fluffigt så smakar det mindre smörigt)

Håller på att spana efter leksaker till ungarna och hittade en bra sida, lekreturen.se. Kolla in den om ni letar efter något till ungarna men inte har en förmögenhet att lägga ut på klapparna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar