måndag, april 29

Vattkoppor och kalas

45/200

Just nu sitter en vattkoppig liten Fanny i famnen och myser. I onsdags kom första pricken, då visste vi inte att det var vattkoppor. Kan ju vara något annat, man vet ju aldrig men i fredags så insåg vi att nä det här är definitivt vattkoppor.
Nu är hon prickig i stort sett överallt. Inte så mycket som jag trodde att hon skulle få men det finns koppor så det räcker och blir över.
Så kalaset blev lite mindre än vad vi hade planerat. Fick meddela alla att smittohärden Fanny fått koppor. Så det blev ett lugnt kalas med lite färre barn än beräknat men Ivan var jättenöjd ialla fall och Fanny orkade nästan med hela dagen. En liten tupplur och en dos alvedon fick det bli ialla fall.

Står rätt still just nu med vikten, det pendlar några 100 gram hit och dit men det står relativt still. Det är nu kosten måste ändras eftersom jag egentligen inte kan träna så mycket mer än vad jag redan gör. Jag hinner helt enkelt inte. Har börjat promenera lite mer också nu så det är bara kosten som just nu är det stora problemet, det är inte det att jag inte vet vad man ska äta utan det är jag som gillar god mat alldeles för mycket. Godis, glass och sånt är inga problem, det är gräddsåser, gott fika och annat gott som är problemet. Så nu blir det ännu mer minskning på portionerna och mer grönt på tallriken.

På fredag vankas det resa till Stockholm! ! !

På lördag ska vi se på BRUCE ! Härligt !

Så till helgen blir det bara romantiska promenader och träning i sängen, inget annat och definitivt ingen bantarmat. Restaurangbesök för hela slanten och mys med gubben.

Ha det bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar