måndag, mars 4

MÅNDAG, vägning och mätning igår...

19,20/200

Körde dubbla pass igår, det behövdes! Har inte varit taggad på ett bra tag, först en vecka med feber och halsfluss och sen lite sänkt med penicillinknaprande en vecka till. Egentligen har jag halva dagen idag kvar men sen är jag fri från medicinen!
Men det var riktigt skönt igår, först ett CX pass och jag försökte verkligen ta ut mig i alla övningar och sen ett bodybalance på det. Lite småläbbigt att vara barfota men det var som ett rejält stretchingpass, inte riktigt min grej men det är säkert bra träning. Det spänner och drar lite överallt så måste ju ta lite ialla fall.
Pratade med en tjej som går ofta på CXn och hon sa något som fastnade : "att det oftast är de passen man inte går på som man egentligen skulle behöva för att komma vidare med sin träning"
Och jag har egentligen inte varit så taggad att gå på balance för jag tycker det är lite småtöntigt med yoga och sånt där men det var riktigt skönt pass. Inte alltför svåra ställningar man skulle ta så till och med jag klarade det. Dock märker man att brösten och kulan är i vägen i vissa ställningar, jag skulle kunna sträcka ut mig mer om de inte var där.
Usch vad jag är less på att bära på allt det här extra. Det är ju faktiskt 15,20 kilo extra som jag kånkar på, egentligen helt i onödan! Så det ska arbetas bort, om det så tar år så ska jag bli normalviktig igen.
Jag måste ju, alla sjukdomar som vi har i släkten samt att det sliter på leder och man mår psykiskt dåligt av att se ut som jag gör. Man måste ta itu med sin kropp och ta hand om den om man vill leva längre. OM jag lyckas gå ner i vikt ska jag börja spara pengar till en bröstreduktion. Jag är så jäkla less på de här säckarna som sitter på framsidan av min kropp. Så less! Men först och främst har vi tänkt spara till huset så det finns lite renoveringspengar och så till Rikards ögon. Han skulle nog må bra av att slippa linserna. Jag får försöka träna bort tissarna ;) och sen ta till niifen om det inte funkar. Någon som vill ha lite tisse av mig?

Vägning och mätning igår, jag var inte hoppfull.
-0.6 kg.
Det är ialla fall minus.
Och har som mål, ialla fall i Shapeupappen, att gå ner 0.5 varje vecka.
Jag skyndar långsamt, det viktiga är inte alltid vikten utan att man mår bra och man ska inte stressa. Så länge jag jobbar med kosten och träningen så går det ju framåt. Det viktigaste är välbefinnandet och att man gör något man trivs med. Det är ju meningen att man ska hålla på med det här resten av livet i någon form. Kroppen behöver alltid motion.

Jag jobbar på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar