torsdag, mars 28

Glad Påsk !

Torsdag idag.

Det blir en lugn helg, mys i husvagnen och kanske lite skoteråkning. Pimpla om vädret tillåter.
Får se hur det går med Fanny i kälken, förra året låg hon i sin bilbarnstol men i år får man hålla i henne ordentligt i kälken istället. Ivan ska givetvis sitta på skotern. Men att köra sina egna skotrar, det får de vänta med tills de är större. Ivan kanske får prova nästa år när han blir fyra. Fyra år...tiden rusar iväg.
Vad gulligt sen när de har varsin likadan skoter och kan puttra runt på isen.

Gjorde om designen lite grann, får se om jag kommer ihåg att ändra efter påsk eller om påsktemat får vara kvar till nästa år =)


Lillkillen har börjat skallas, det verkar som att han tror att det är något bra. Han gör det oftast inte för att han är arg eller vill slåss utan han gör det ibland istället för att ge en kram. Ont så in i helvete gör det och jag vet inte hur jag ska få honom att sluta. Jag har försökt förklara att det gör ont, jag har skällt, gnällt, mutat. Jag vet inte. Det kanske är en fas. Orkar inte. Man får helt enkelt hålla i hans huvud lite lätt när det ska kramas...Suck. Jag ids helt enkelt inte hålla på och tjorva med det längre. Jag vet att det säkert inte är rätt sätt men va fan, man orkar inte hålla på att gnälla på ungen hela tiden. Det blir koll innan man kramas och bromsa med handen typ. *SUCK*

Nu vankas det frukost och sen ska vi rota fram lite varma kläder till mig och ungarna. Får se hur det går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar