måndag, november 26

Snart jul !

Tiden bara flyger iväg och snart är det jul  !

Julklapparna till ungarna är färdiga, väntar på två paket men annars så är det lugnt. (Åhå i skrivande stund kom ett SMS att jag får hämta ett paket idag! )
Vi har slutat köpa till de vuxna, räcker gott att handla till kidsen. Tror dessutom att jag lagt alldeles för mycket pengar på ungarnas klappar men kör man flera månader i förväg så känns det inte så hårt i börsen. Lite i sänder och lite varje månad. När jag börjar jobba igen så behöver vi inte vara lika ekonomiska men jag älskar ju att shoppa klappar så jag lär väl alltid vara ute i god tid med shoppingen.

Det blir två julfiranden, Rikards familj kommer upp helgen innan jul så vi får fira med dem en sväng och sen "riktiga" julfirandet på julafton. Blir kul för ungarna att få träffa kusinerna, Fanny är ju lite mer med i matchen nu så hon tycker det är svinkul med andra ungar och Ivan blir nog glad att få lite stora pojkar till sällskap istället för den jobbiga lillesyrran som bara pajar tågbanan hela tiden.

Jag är nog ett riktigt julfreak, älskar att handla julklappar och sånt. Men däremot är jag inte så förtjust i julpyntning, kanske mest för att jag inte gillar att städa undan allt efteråt.

Morsan däremot har redan fått upp granen och alla pynt så man kan hälsa på där för att få njuta lite av julstämningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar