tisdag, november 27

Pläd under construction

   

Håller på för fullt med en stoor filt åt morsan, förhoppningsvis hinner jag klart innan jul men med två små hemma så blir det inte mycket tid till virkning. Fast några stolpar per dag hinner man med ialf. Har fått beställning på två, en till mys i soffan och en till gungstolen. Färger var ett krav men det fick vara alla möjliga färger så jag köpte massor med olika färger, gärna lite klarare färger. 
Själv har jag inte gjort klart någon av mina egna filtar men det är inte lika roligt. Roligare att göra åt andra men det blir ju iofs inte så mycket gjort. Tänkt väv-virka en filt hem som ska vara i gråa toner men inte kommit mig för att köpa garn. Det får bli när mammas filtar är klara och det kan ju ta sin lilla tid. Helst att sätta ihop alla rutor. Får nog lägga på ett kol om det ska hinnas till jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar