torsdag, november 1

Fan vad gott

Det är ibland med kaffe.

Fick en tidig julklapp av gubben igår, nya Assassins creed. Behöver jag säga att jag blev överjävligt glad.
Hade en riktig sunkdag igår och antagligen gnällde jag av mig rejält till älsklingen så han ville få mig på gott humör.
Han slängde in en dessert också, Ben & Jerry glass. Mums.
Har dock inte begagnat den än, fördel småbarn : Man kan inte snaska på dagarna. Eller ja det kan man ju men då får man antingen ge åt ungarna eller ta konflikten och jag som är antikonflikt skippar gärna ett gräl om glass med min tvååring om jag kan.

På söndag blir det Halloweenkalas med ungarna, Fanny får vara en pepparkaka och Ivan ska, om jag lyckas få på honom kostymen, vara polis. Ska göra maränger och chokladbollar, det brukar gå hem hos ungarna. Spindlar och spöken ;)

Idag är det torsdag, bästa tevedagen på hela veckan.
Har spanat på Tårta till tusen redan och snart kommer Hela Sverige Bakar och Revenge. Hell kitchen är det också.

Nu ska jag dricka lite mer kaffe och lyssna på min älskade son när han pratar om poliser och däck. Han är väldigt imponerad av Road Wars, det innehåller ju mycket av hans favoritsaker. Som poliser och däck.
Och bilar.
Ja det är väl det som är hans favoritsaker. Bilar och däck. Typ.
Och alla kanaler visar det han har fått på hjärnan nu. Siffror.
Han kan dessutom räkna till tre.
Han hade två köttbullar på tallriken häromdagen. Så räknade han till två. Sen delade han på en köttbulle och utropade förtjust : TRE! Då hade han ju helt plötsligt tre köttbullar.
Tänk vad lätt det är att tillfredsställa ungar ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar