tisdag, november 27

Drömmar och mazariner

Egentligen är jag nog vääldigt trött efter förra natten
Fanny vaknade hela tiden av de hostande männen i familjen, Rikard har åkt på en rejäl förkylning. Typ influensa. Ont i hela kroppen och feber.
For till och med in i dag och shoppade en liten julklapp åt honom, tyckte så synd om gubbstackaren. Riktigt dålig.
Slängde ihop lite drömmar i förmiddags innan det var dags för babyrytmiken, fick till och med mig squeezesarna som jag lovat tjejerna i flera dagar. Så nu har jag delat ut lite smakprov på Min Frukt också.
Sen var det tripp till apoteket, bäst att ladda upp med babymeducin. Fanny håller på att få fyra tänder till och Ivan är förkyld och febrig. Blir nog att vara hemma hela veckan från dagis för honom. Man vill inte smitta ner de andra ungarna i onödan nu när fotograferingen snart är på gång.
Rikard har förberett köttsoppa till imorgon, han är verkligen suverän på köttsoppa.
Det mesta han lagar blir mums. Det var nog länge sen han misslyckades med maten. Så jäkla gott och jag som har svårt med mat glufsar i mig alldeles för mycket..

Bakade lite mazariner också idag och jag blev riktigt chockad, första gången och de smakar verkligen mazariner. Men jag kunde knappt äta en, riktigt stora och det blir väldigt mastigt med mazariner men nu har jag ialla fall bakat dem så är det gjort.
Lussekatterna ska också bakas i veckan och så tänkte jag göra hallongrottor. Ivan älskade Annelis hallongrottor så jag måste träna lite. Ivan äter faktiskt väldigt lite bakverk. Han ratade mina drömmar och kolakakor var ingen höjdare. Chokladbollar och Annelis hallongrottor gillar han.

Imorgon kommer bror också! Länge sen sist.
Blir superkul att få ha hela familjen hemma =)

Nu ska jag passa på att sova en stund.

Hejpa hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar