måndag, oktober 29

En extra timme

Har man fått en extra timme nu eller?

Jag hade behövt 30 timmar på ett dygn.
Började rensa igenom toaletten idag. Slänga lite gammalt smink och torka undan. Hann precis börja så vaknar lillan. Ivan går ju bra, han kan man parkera en liten stund framför teven men Fanny vill vara med varje sekund.
Nu sitter hon i famnen och gnager på mig.
Började vika in all tvätt som legat och väntat på mig men hann precis vika det mesta och lufta sängkläderna så var det dags för nästa barn att vakna.
Sen har man fixat frukost, ritat lite, fixat mellis, krupit på golvet och lekt krock med bilarna, fixat lunch, rensat lite i skafferiet och tagit fram lite mat från frysen till middagen.
Men man hinner inte så mycket som man hade tänkt.
Jag är bara glad att jag får sova på nätterna så man håller sig pigg på dagarna. *ta i trä* så har både Fanny och Ivan sovit bra de senaste nätterna. Det är inte ofta man känner sig så utvilad som man är nu.

Men huset är eftersatt. En dammtorkning och skurning står på schemat för idag.
Ungarnas rum är fortfarande inte fixat så det måste göras.

En heldag utan ungar hade varit suveränt. Och en ordentlig att göra lista så allt blir gjort!

Nu kläderna på !
Sen storhandling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar