söndag, juli 22

Du är en slö jäkel Elin!



var en ganska bra artikel om LCHF till barn i senaste Vi Föräldrar. Jag är verkligen förtjust i Vi föräldrar, det finns alltid något intressant i tidningen. Om någon hade frågat mig om en gratis prenumeration för fyra år sedan så hade jag garvat. Jag ?! Läsa Vi föräldrar?! Fy fasen. Och nu längtar jag tills nya numret kommer...Ja det är tur att man kan förändras ;)

Beställde en bok LCHF för familjen men har faktiskt inte lagat därifrån än. Har inte fått tummen ur.
Kommer inte sätta ungarna på en speciell kost bara för att jag vill gå ner i vikt.
Men det är väl upp till varje förälder hur de vill göra.
Tror det är värre med föräldrar som bara ger skräpmat till ungarna än de som ger lchf-kost till barnen. Man kan ju faktiskt variera LCHF i det oändliga, sen att jag är slö och inte ids är ju en annan femma ;) Jag skulle nog behöva köra lite LCHF men jag tror jag skär ner på intaget helt och hållet istället och försöker skippa såna där gottiga kolisar som finns i godis, chips och annat mumsigt.....typ glass....mmmm...
Men tror alla mår bra av att äta mindre kolhydrater. Vi äter nog alldeles för mycket sånt.

Nästa inhandling av pasta får nog bli fullkorn, spelar ingen roll att gubben är lite känslig.
Nu äter vi av lagret istället.
Det är läskigt fullt hos oss.
Skulle absolut överleva ett bra tag med igenspikade fönster ifall zombiesarna attackerar.
Frysen är full
Kylen är full
Skafferiet är fullt.
Matlista för veckan är gjord och inventering av frysboxen är gjord.
En vecka i sänder
En dag i sänder.

Idag blev det en rejäl långpromenad. Var ute totalt 2,5 timme. Nu värker det i fogarna. Tur att det bara är ont i ena höften. Jag är gammal och oanvänd. Leder och fogar behöver nog lite mer rörelse än vad jag har gett dem. Stygga Elin. Stygga slöa Elin.
En dag i sänder. Imorgon blir det igen. Hoppas på regnfritt. Jag måste försöka ändra mitt beteende. Jag är en slö jäkel som gärna hittar på ursäkter till varför jag inte kan fara ut. Det ska det bli ändring på!
Jag kanske inte hinner två timmars prommisar men 40 minuter !? Det borde man ju ha tid till eller hur!
Var inte så jäkla slö! Ut med dig tjockis!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar