måndag, mars 12

Om jag bara hade lite mer penkki

         
    

    

Älskar alla lipfish kläder, de har så söta motiv och helt underbara färger. Älskar allt med maaaasssor med färg. Kan man inte shoppa så sitter man och beundrar allt.
Egentligen har jag råd att köpa några men det känns som att jag behöver spara lite nu så det får bli en annan gång. Kläder kommer man nog få köpa ialla fall tids nog.
Nu klarar pigan sig gott med Ivans gamla kläder och de kläder hon får i present.

Drog med Ivan för pizzaätning idag, är så imponerad av hur mycket han förstår och klarar av om man bara låter honom prova. Han sitter relativt lugnt och äter. Relativt lugnt. Men det går bra ialla fall att ta med honom ut och käka. Visst det kanske inte är så rent runtikring alltid men vilken snart tvååring är ren och prydlig i matbordet? Mamma är stolt =)
Inget prat än, ialla fall inget som man förstår. Man har ju lärt sig att tyda hans ord så det går rätt bra ändå och han säger ju mamma och pappa och diverse andra ord men prata, nej det gör han inte.

Länge sen jag satt på datorn och skrev, man har inte riktigt tid med sånt nu för tiden. Visst kidsen är väldigt lugna och det hade ju funnits tid, men det finns annat att göra. Det är så skönt att få lite annat gjort när Ivan är på dagis. Typ dammsugning, tvätt och sånt där annat roligt.

Imorgon ska jag prova baka en prinsesstårta.
Det finns ju färdiga lock att köpa så det borde ju inte vara alltför svårt. Men jag ska prova ialla fall innan det ska serveras till andra. Tänkt försöka döpa den lilla sista helgen i april, samtidigt ska vi ha kalas för våran tvååring. Tänk vad tiden går fort. Snart är mammas lilla bebis två år !
Imorgon ska det dessutom faras in på jobbet en sväng, ringa lite samtal, bakas, m.m.m.
Så jag har saker att göra trots att man är mammaledig =)

  

Ja herreminje vad kläder det finns, och då har jag ändå bara kollat till pigan, det finns ju ännu mer till killen. Har försökt spana in 62-68 som är hennes nästa storlekar. Hon kan ju fortfarande ha 56 men det är på gnällen..så har packat upp mycket av Ivans gamla kläder. Fördel med barn nummer 2, hon har ju det mesta. Hon har barnstol, vagn, lära gå vagn....ja allt som Ivan har är ju hennes också nu. Så det finns lite saker.

Babysittern som Ivan vägrade ligga i den används friskt av Fanny. Hon älskar den. Tror jag ialla fall, hon sover i den halva dagarna. Hon ligger ofta i babygymmet och försöker vifta med armarna efter sakerna. Tiden rusar iväg och jag tycker hon förändras hela tiden. Min lilla gumma.

Nej nu måste jag passa på att sova när ungarna sover.

Får se när man hinner skriva här nästa gång, det blir lite små inlägg från telefonen. Mest bilder och mest barngrejer. Men vad gör jag hela dagarna? Jo jag är med ungarna. Så därför blir det ungar.

Nattinatt!

Btw, spana på http://www.lekmer.se/
Det finns massor med fint där =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar