söndag, mars 18

*gäspar*

Pigan har precis fått sig ett nattmål och mamma kan inte riktigt somna om än.
Rikard slutar på ett tag och kommer väl hem när som helst.

Man har inte riktigt tid att sitta här längre, det blir längre och längre tid mellan inläggen. Det är ju en himla tur att man har en smartphone då ;)

Håller på med mitt virkprojekt, hemligt än så länge, och det har faktiskt gått mycket fortare än vad jag trodde. Hinner absolut klart med det tills jag behöver det. Ska försöka få klart det i veckan. Håller fortfarande på med den rosa filten också, behöver väl en drygt 40 rutor till och har tänkt få klart den till sommaren så det blir att göra klart den efter det här projektet är klart.
Det är avkopplande att hålla på med något. Sitta framför teven och virka när ungarna har somnat är ganska skönt. Dock borde man gå och lägga sig när de sover bägge två....pigan somnar nu också vid sjutiden, det blir väl lugnt och skönt när Ivan går och lägger sig så då passar Fanny på också. Sen sover hon till ungefär nu och äter lite grann, typ tio minuter, och sen somnar hon om och sover en timme lite drygt. Så det är tidiga mornar för mig nu för tiden. Dock brukar hon somna om vid sex, sju och sova en dryg timme till. Men då vaknar ju Ivan så mamma får vänta till lunch innan det ges chans till vila igen.
Men jag har sagt det förut och säger det igen. Vi har haft tur med ungarnas sovvanor. Ingen kolik och de sover bra på nätterna.

Nu ska även mamma sova en liten stund till.

Hejpa hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar