torsdag, januari 12

Uteliv på förskolan och kontroll på MVC

Idag ringde jag och var lite hetsig till MVC.
Ont, jätteont och jobbigt var väl det jag gnällde mest om. Kom in nu tyckte barnmorskan. Så tar vi in dig på en gång och tittar hur allt ser ut och känner lite grann.
Något chockad över att få så snabb service men kuskade in.
Kontroll, öppen men inte nog än och babyn har inte kommit ner som den ska. Lite av tappen kvar men den har börjat lösa upp sig. Kändes lite mer positivt, fick inte veta något sånt på BB i Gällka så det kändes lite närmare förlossning ialla fall. Troligtvis har jag fått en rejäl träningsvärk samtidigt som förvärkarna kommer och går.
Dessutom behöver jag inte vänta en månad som jag fick höra på BB utan nästa vecka så har det gått två veckor över tiden och då är det dags för igångsättning. Absolut, babyn öär så pass stor att bm tyckte INTE att jag skulle få vänta längre.
har en tid den 18 e januari och har inte babyn kommit då så blir det åka till Gällka och få ut ungen. Kommer den inte ner som den ska så blir det kejsarsnitt. Då känns det inte så långt bort. Drygt en vecka till. Då känns det lite bättre.
Och dessutom skulle jag bara ringa till BB om jag ville ha en sovdos men då måste jag åka dit och sova en natt där. Det blir det inget av, jag vilar hemma istället. Har jag klarat så här länge så klarar jag det ett tag till.

Ivan fick vara ute på dagis idag, mitt under hans sovtid dock. Men han måste ändra lite på sina rutiner nu när han ska börja där. De äter lunch lite annan tid och sover senare men det fixar nog sig fort.
Han hade svinroligt idag och däckade direkt när Rikard förde hem honom. Jag följde inte med idag, har inga varma kläder och har lite jobbigt med att vara ute. Imorgon ska de också vara ute så då passar jag på att vila lite hemma.
Man vet ju aldrig kanske förlossningen sätter igång ikväll så Ivan får vara hos mor och far istället. Han fick sova där idag, måste ju låna ut honom ibland. Farsan såg ju framemot att ha honom i veckan (vi trodde förlossningen skulle vara över vid det här laget och att pojken skulle få vara där medan vi var på BB) så de får låna honom en natt i alla fall ;)

Positiv....den kanske startar så jag slipper bli igångsatt.
Barnmorskan tyckte jag skulle åka in när det blir 5-10 minuter mellan värkarna eftersom hon trodde det skulle gå fort när det väl kom igång. Så snälla du kan väl titta ut snart unge.
Vi är ju sugna på att träffa dig och mamma är nästan ännu mer sugen på att vara avgravidiserad ;)

Nu ska jag fortsätta med mitt andra projekt. Min receptsamling.
Ni vet man har en massa recept liggande och när man ska laga något så måste man leta överallt.
Så nu har jag börjat samla ihop alla recept som jag gillar, eller som resten av familjen gillar, i ett block.
Då blir det lätt att hitta och man kan kasta alla lösa recept som man har liggandes överallt.

Nu ska jag dra vidare.

Hejpa hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar