fredag, december 2

Morgonens virkning - Snabbvirkade tossor tack vare Cecilia


Äntligen fick jag ihop ett par tossor, hittade ett superenkelt mönster för mig som är nybörjare ;) Nu valde jag att sy in en tråd i annan färg och knyta en rosett bara för att få lite mer dekorering men såg att man kan sätta lite allt möjligt.

Fanns jättemycket fint hos Cecilia som tjejen heter som har bloggen, mycket snyggt som man blir sugen på att göra själv. De snabbvirkade tossorna hittar ni här. Och kan säga att de var verkligen snabbvirkade. Höll på en timme igår och eftersom det var min första så fick jag sprätta lite grann, men i morse när lillen inte behagade vakna så snodde jag ihop tre stycken på 1,5 timme och jag är en väldigt oerfaren virkare (därav tre, den första blev lite liten ;) )
Så om du vill göra enkla tossor som går fort och man inte behöver vara proffs för att göra så gå in på Cecilias blogg och spana.

Nu ska jag mysa med pojken som vaknade alldeles nyss. Jepp han vaknade strax före nio. Lyxigt värre, men så är han ju en väldigt lyxig unge också ;) (Kan hända att besöket på leklandet igår gjorde att han blev lite trött)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar