fredag, december 23

inte vet jag om folk verkar vara så tröga ?

Aftonbladet: ”Fettdieten gör dig trögtänkt”

Mina bekanta och vänner som kör den här dieten verkar då inte vara så tröga..snarare tvärtom.

Jag kan vara lite trög ibland och jag kör ingen diet.

Vem litar på dessa undersökningar nu för tiden? Det finns säkert undersökningar som visar på det ena och undersökningar som visar på det andra.
Om du mår bra av den diet du följer så fortsätt med det, varesig det är LCHF, stenålders eller vad som helst.
Du gör väl som du vill.
Du bestämmer över din kost.

Jag försöker bestämma lite mer över min kost och inte bara äta det jag tycker är gott. Även om jag vet att jag inte har karaktären eller lusten att följa t.ex LCHF så kommer jag försöka dra ner lite på kolhydraterna efter den här babyn kommer ut. Jag äter väldigt dåligt med grönsaker, herregud Ivan äter nog mer sånt än mig. Men ta bort kolhydrater? Nej det kommer jag inte att göra.
Jag ska helt enkelt bara försöka äta nyttigare.
Nu klämmer jag mer än gärna en glass på kvällen. Eller en julmust.
Efter jul blir det lugna puckar med sånt. Hade jag inte hållt vikten så bra som jag faktiskt har gjort under graviditeten hade jag givetvis inte klämt i mig en massa onyttigt men ett kilo plus på en graviditet känns inte så farligt, därför har jag inte varit så strikt när det gäller kosten.

När bebben kommit ut däremot, då måste jag se till att hålla koll.
Lätt att hamna i träsket igen, och efter amning så har man inte längre hjälp på traven.

Nej Elin skärpning för fan.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar