torsdag, december 15

Hur kan man bli så trött så fort?

Kände mig superpigg imorse. Klev upp strax efter att gubben åkt på arbetet och tog bort sängkläderna, det var dags idag, egentligen igår enligt schemat, men bättre sent än aldrig.
Lillen vaknade som vanligt vid sjutiden och efter lite mys i soffan var det bus och bajsblöja.
Sen gick musten ur mamma.
Gäspar konstant och vill bara sova.

Idag har jag saker att göra. Ringa till Boxer och ändra lite, se om man kan säga upp canal plus (vi tittar aldrig, känns som en extremt onödig utgift) och tänkte ändra till maxpaketet så man får Disney channel, det var till och med 100 lappen billigare och man får fler kanaler. Canal plus har antingen bra filmer på helt fel tider eller så har de bra filmer som vi redan sett på rätt tider. Känns onödigt. Pojken har börjat intressera sig för tecknat och då är det väl lika bra att ha en kanal som mamma också gillar ;)

Ska även rensa lite bland våra försäkringar, har massor med försäkringar på olika ställen som är för samma saker. Känns extremt onödigt. Varför ska jag t.ex ha flera olycksfallsförsäkringar?
Pojken har bra försäkringar genom Rikards jobb och Rikard har bra olycksfallsförsäkringar (på hans jobb kan det ju hända ganska mycket grejer så det känns nödvändigt) men varför ska jag ha flera? Så det blir rensning idag. Såg nu dessutom att jag även har en barnförsäkring för Ivan. Varför det? Varför ska man betala 300 kronor för något som man redan har? Så det blir rensat.
Man borde se över sina försäkringar oftare för ibland händer det att man har liknande försäkringar på olika bolag som man inte ens vet om. Jag är en sån där som betalar räkningarna när det kommer, har egentligen inte så mycket koll.
Men det ska det bli ändring på!
Mamma Elin tar nu kontroll över ekonomin (spanat för mycket på lyxfällan kanske, vi är inte riktigt där men det skadar inte att ha lite kontroll på utgifterna)

Igår fick jag mysa lite på jobbet, jullunch, stormöte och julklappsutdelning. Så roligt att träffa allihopa igen, ville inte ens gå hem efteråt =)
Tänkte först spara julklappen till jul eftersom jag kommer knappt få någon men jag kunde givetvis inte hålla mig. Lät Ivan öppna den lilla och vilket glädjerus ungen fick. Det var ett kastrullock! En av hans favoritleksaker. Så han fick leka lite med kastrullen som både mamma och pojke blev superglada för. Här i hushållet behövs det alltid sådana saker och kastruller är inte direkt något man går och köper, helst inte finfina kastruller som den vi fick.
Jätteglad för julklappen =)

Från LKAB fick man också en fin julklapp i år. Nobelbestick, hur fina som helst ! Vilket uppsving jämfört med necessären från förra året. En necessär var ingen höjdare, en necessär som dessutom färgar av sig när den blir lite fuktig. Märkte det på vårt vita skötbord. (Ivan har fått necessären så nu är det fylld med barnapotekspryttlar). Men som sagt ingen höjdare direkt.
Men besticken var ju perfekt, varför inte ha sådana klappar varje år?
Rikard hade nog gärna önskat sig en gjutjärnsgryta. Hörde ni det LKAB? En fiiiiin stoooor gjutjärnsgryta. Hade varit välkommet. Ialf om Rikard hade fått välja.
Globalknivar kanske?? En fin en skulle ju vara suveränt om inte ett helt set kanske *hrrrm*

Nu tror jag att jag ska slänga lillen i säng, han verkar vara lite slö. Ligger på golvet framför teven invirad i hans älsklingsfilt ( mammas morgonrock)

Så dagens tips från Elin var alltså att se över sina abonnemang, typ TV, telefon och se över sina försäkringar. Ni kanske gör som oss, betalar hundralappar för sånt som man inte behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar