söndag, november 6

Vill så gärna shoppa!!!!!

Småfolk, Body, lång ärm, Ankor, Orange  Me Too, Body, Epoke, Rosa 

Vad jag längtar tills babyn kommer ut, har sagt att jag inte ska shoppa så mycket innan men det är svårt att hålla sig när man ser vad mycket härligt det finns. Sitter och spanar på www.lekmer.se efter julklappar till lillen och Rikards brorsöner så då kan man inte låta bli att spana bebbekläder.
Mmmmmm....

Minymo, Body, Viggo 01, Grön  Minymo, Byxa, Vira 11, Mönstrad Lipfish, Sparkdräkt, Lodjur, Turkos

Knalliga färger och så ugglor givetvis. Vet inte varför jag fått ugglor på hjärnan. Ser gravida överallt och ugglor. Kommer inte köpa vita bodies, det känns totalt onödigt, varför köpa vitt när det finns färg?! =)))

Minymo, Body, Vira 01, Lila Ej Sikke Lej, Body, Cat, RödMe Too, Sparkdräkt, Hold, Rosa

Vet att Rikard kommer gnälla lite om det kommer en kille och det ska inte vara rosa m.m.m.m. men jag är som sagt inte så förtjust i ljusrosa, knalligt ska det vara! Och cerise tycker jag passar till bägge könen. Det är ju inte färgen som gör ungen. Om folk tror att man har en tjej så är det väl deras problem, herreminje de tror ju Ivan är en tjej fast han har knallblått på sig. Så färgen spelar ingen roll. Och nu kan man inte gå efter färgkoordinering heller för många föräldrar bryr sig inte om färgen, utan mer om att det ska vara skönt för barnet. Det viktigaste är väl att kläderna är sköna. Sen att man blir lite extra glad när man ser en färgglad unge är ju en annan sak men funktionen är väl viktigast.

Lite svårt för flickor att leka i "flickiga klänningar" med en massa ryschpysch och bluttanblä (älskar uttrycket, gubben brukar säga det ibland ;) ) och sen ska det härjas med ungar, skita inte ner den fiiina klänningen nu. Äh man ska inte köpa sådana kläder att inte ungarna kan grisa ner sig. Brukar själv iofs ta av Ivan kläderna när han ska äta men det är bara för att jag ska ha lättare att spola av honom efteråt inte för att jag är rädd om kläderna. 

Kommer dock köpa någon sorts kostymaktigt till Ivan när det vankas bröllop i sommar men smutsar han ner sig så får man tvätta. Tycker bara småkillar i kostym i dödligt gulligt. Dessutom så är det inte hela världen om det kommer fläckar som inte går bort, det ska väl synas att en unge har använt kläderna...

Nu ska jag slöa lite framför teven tills lillen vaknar från sin lunchlur. En timme nu så han vaknar väl snart.

Me Too, Body, Dummi, strl. 50-68, Vit Minymo, Sparkdräkt, Vira 14, Lila Lipfish, Sparkdräkt

Min favorit på bodies är egentligen wrap, för det är så enkelt, man behöver bara lägga babyn i dem och sen knäppa igen. Bökigt att föra över huvudet men det finns inte lika mycket roliga färger på dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar