onsdag, november 9

Jag som knappt törs ta panodil

Aftonbladet: Kvinna och foster dog av läkemedelsförgiftning

Fy vad hemskt
Själv kontrollerar jag noga mediciner innan jag tar dem. Läkaren borde givetvis ha tagit anamnes men är man gravid så borde man ialf läsa om medicinen innan man tar den.
När jag fick utskrivet penicillin så frågade tom personalen på apoteket om jag var gravid, det syntes nämligen, och om jag hade kontrollerat att medicinen var ok då samt om jag hade sagt åt läkaren att jag var gravid. Hade personalen på hennes apotek varit lika noga...
Trist när sånt här händer och man inser att man verkligen måste vara extra noga med att hålla koll på vad man stoppar i sig.

Jag måste vara superhönsig som får ångest av att ta en panodil.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar