måndag, november 14

Idag är jag sliten

Täppt i näsan och hostig om vartannat men det verkar vara en lindrig förkylning. Ingen feber idag tack och lov.
Pojken snorar bara. Nu kommer han till och med fram och vill att man ska torka med snorduken så han blir väl själv irriterad på det kladdiga som rinner.

Idag blir det ingen avancerad matlagning för mammsen. Hamburgare direkt från frysen, eventuellt med bröd om vi har några och potatis. Ska försöka mig på dubbelbakade pommes i ugn. Man tar potatis och gör strips, saltar lite och oljar, lägger på bakplåtspapper med skydd under ifall det droppar. Sedan tar man ut dem ur ugnen när de nästan är klar, oljar lite till och kryddar med valfria kryddor och sen in i ugnen igen på grill för att få dem riktigt krispiga. Ja vi har fritös men tänkte göra något annat idag.
Någon matlagning måste jag ju göra.

Gardiner till pojkens rum skulle ju göras. Men mellan all sjukdom och graviditeten så har det helt enkelt inte blivit av. Varit hos mor och far i helgen när Rikard varit på övning så....
Men ska ta itu med det snart! Väntar fortfarande på sängen till hans rum sen ska det inredas och fixas. Måste börja vänja pojken vid att sova i eget rum. Har inte haft honom i eget eftersom han varit sjuk men nu ska det bli bättring. Han sover ju i egen säng så om man flyttar sängen så kanske det går bra *ta i trä*

Pojken sov till åtta idag. Rejäl sovmorgon, jag väcker honom inte. Inte när han sovit dåligt under helgen och varit febrig och snuvig. Då får han sova så länge han vill. Nu sussar han sött igen. Så passar på att surfa lite och spana recept. Tänkt göra en sorts mazarinpaj med äpplen i veckan, svärmor kommer upp. Då får man passa på att baka när det finns någon man kan bjuda på gott. Chokladkakan jag gjorde till mamma var en höjdare. Väldigt stark chokladsmak och inte alls söt men det var smarrens med lite grädde till.
Lite synd att gubben min inte är så förtjust i bakat nu när jag är sugen på att baka men det finns ju alltid någon att bjuda. Och för det mesta så är det ätbart också ;)

Ska se till att bli frisk så ska jag ta med pojken på jobbet nån dag. Han kan behöva komma ut lite och mamma saknar sitt jobb. Nu ska jag skala och skära potatisen färdigt så är det bara att olja och in i ugnen när hjärtat kommer hem.

1 kommentar:

  1. Ursäkta att jag är så seg på att svara :(

    Jag vill köra LCHF men det har varit så mycket på sista tiden med Maxskola, prov och besök hos mina föräldrar, så det har liksom inte fungerat. Målet är att börja igen, men nu när jag funderar på att skaffa bil så vet jag inte om jag har råd för det blev dyrt med LCHF :(
    Du kör inte någon diet va?

    Tack för tipset om budgetsidan! Jag gick in där och insåg hur mycket det är jag inte vet, haha! T.ex. vad försäkring och skatt på bilar kostar.

    Hur långt är det kvar innan bebisen kommer? :D

    SvaraRadera