tisdag, oktober 11

Svar på kommentar om havandeskapspenning ;)

Linda frågade om havandeskapspenning, sökte aldrig någon med Ivan eftersom mitt jobb inte faller inom ramarna för detta. Jag kan byta arbetsuppgifter m.m. Blev däremot sjukskriven när jag väntade Ivan, sista månaden, eftersom jag fick s.k. karpaltunnelsyndrom.
Nu har jag inte ens tänkt på att söka havandeskapspenning eftersom jag inte har jobbat under den här graviditeten, mammaledig med lillen. Tror inte man får det om man bara går hemma och lattjar med liten ;)

Har för mig om man arbetar mycket med tunga lyft och kemikalier m.m. som kan vara skadligt för barnet så får man havandeskapspenning men har inte satt mig in i det alltför mycket eftersom jag fick reda på tidigt att jag inte var berättigad till något sånt. Men man vet aldrig, söka kan man ju alltid sen om man får det eller inte det är ju en annan femma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar