onsdag, september 28

Fundulerar....

Något som slog mig här när jag satt och läste bloggar...
"Tjejighet" hos flickor leder alltså till ätstörningar och diverse problem när man blir äldre.
Måste det nödvändigtvis göra det?
Är det vetenskapligt bevisat?
Ska man som förälder till en flicka få ångest om man köper ett rosa gulligull plagg? Kommer min flicka få anorexia nu när hon blir stor? Kommer karlarna utnyttja henne bara för att hon är tjejig (tror förresten att karlar som vill utnyttja en kvinna struntar fullständigt i hur/vad m.m.m.m. bara kläderna hamnar på golvet och de får göra det de vill)  Har man inte nog med ångest och oro när man är förälder, ska man dessutom tänka på allt sånt också.
Jag råkar älska knallrosa. Sen om jag har en liten pojke eller liten tjej spelar ingen roll. Jag bestämmer än så länge vad lillen ska ha i sin garderob.

Äh.
Kommer nog inte köra med sånt tänk om vi skulle råka klämma ut en flicka den här gången.
Jag gör lite som jag vill. Gubben kan väl få vara med och bestämma lite också. Man är nog orolig för ungen som det är, jag tänker inte bry mig alltför mycket om sånt där extra.

Jag vill bara att barnet ska vara lyckligt. Sen får vi se hur det blir med den saken men vi gör vårt bästa ialla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar