torsdag, september 29

Bloggsurfing - Hata reklam - gnäll - BIL!

Varje gång man surfar in på en blogg.se blogg så kommer det upp reklam för appen.
SUCK! Lite sega på att få ut appen tycker jag, blogger har ju haft sin app hur länge som helst. Supernöjd med den btw.
Sitter och surfar efter begagnade bilar.
Var in idag på Toyota och spanade på bilarna där men de var lite för nya för vår smak. Gillar inte riktigt nyare avensis, de har sån gigantisk sidebar eller vad de nu heter. Mamma Elin är kort och ser inte så värst bra. Bagaget är mindre än på de äldre varianterna och då blir det mindre än v70ns bagage. M.m.m.m.m...
Så nyare Avensis blir det inte.
Stor rejäl kombi med stort utrymme ska det vara.

Håller på att förbereda för målning av hallmöbler. Jag vet, det har tagit tid men nu ska vi ta oss tid. Rikard har spacklat och ska slipa lite sen ska jag måla. Det är bara en byrå, hatthylla, skohylla och spegel så borde inte ta alltför lång tid.

Lille Ivan springer på, just nu sover han gott men annars ;), har börjat hålla honom i handen när vi ska nånstans. Det går ju inte att hålla på och bära stora killen, då lär de ju sig aldrig! Men han är duktig på att gå med om man håller handen, annars är det andra bilar och grus som lockar och då kommer man aldrig fram dit man ska.
Ett steg i taget.

Pratat med dagistanten ännu en gång, till årsskiftet trodde hon att det skulle lossna med dagisplats. Ja jag hoppas då att man får på lompis ialf om man nu stått ett år på kölistan.
Tänkte gå på ÖF idag men det finns ingenting nånstans om öppettider eller något sånt. Hittade på kommunens hemsida men då stod det bara att de hade öppet för allmänheten 2 dagar i veckan (inte vilka dagar heller) resten var för dagmammorna. Jag trodde dagmammor skulle vara hemma med ungarna, det är väl det som är meningen. Små grupper och gott om tid för ungarna. Om dagmammorna samlas alla dagar utom två på ÖF så blir det ju stora barngrupper när man släpper lös ungar från flera dagmammor på ett ställe. Eller har jag helt noll koll? Jag brukar iofs ha noll koll på sånt så det skulle inte förvåna mig....
Nu får man väl jobba på att få in två ungar istället för en på dagis.
Det fanns inte ens 15 timmars plats (föräldralediga m.m. får ju 15 timmar i veckan, vilket jag nu är eftersom jag inte kan jobba utan dagisplats...)

Borde man inte då istället för att gnälla om att spara en massa gamla hus bygga lite nytt.
Kanske skippa något gammalt husskrälle och bygga nytt badhus helt och hållet. Nordpoolen (typ) hade ju varit trevligt, ingen privat aktör som känner sig sugen på att bygga något sånt?
Skippa en kåk och bygga en förskola el bygga ut befintliga.
Skicka några barnskötare eller vem som helst på utbildning till förskolelärare så man får mer personal.

Man ska ju inte som platssökande behöva höra gnäll från dagistanter att det inte finns personal, det är inte mitt problem att det inte finns förskolelärare, det är väl kommunens skyldighet att fixa sånt. Jag ska inte behöva lyssna på sånt tjafs när jag söker dagisplats, jag kan ju inte göra något åt det.

Sådär då har jag gnällt av mig.
Egentligen kan man bara skippa såna här inlägg helt och hållet som läsare. Hatar att lyssna på gnäll och gubben hatar att lyssna på gnäll så då skriver jag av mig istället så utsätter jag cyberrymden för gnäll istället ;)

Nu ska jag ta och spela lite wordfeud, elinfresson, och sen ska jag rekrytera mannen att hjälpa mig bära bort lite grejer från hallen.

Hejpa hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar