måndag, september 12

ät en sked bregott

Om du känner dig sugen...
Kollar ett program om lchf på tvåan.
Om jag är sugen på sött och inte äter el har hemma så är jag hellre utan än att äta en sked bregott som kvinnan rekommenderar.

Men har inte riktigt förståelse för sockerberoende eftersom jag inte har det problemet.
Jag är mest lat och äter mycket mat inte godis. Har dragit ner på portionerna och då gått ner i vikt men är väldigt tacksam för att jag inte är sockerberoende...
Hujja måste vara superjobbigt.

Herreminje...menade inte kolhydratberoende (som är socker) tänkte mer på godis/läsk/m.m...smartskaft ;)

Satt och funderade på hur mycket saker som jag inte äter. Egentligen hemskt att vara sån när man är så pass gammal som jag är. Vuxen kvinna. Man ska äta allt. Visst jag bangar inte att smaka om det är något jag inte ätit förut men är extremt mycket som jag inte gillar och därför inte äter. Började faktiskt med lchf men insåg snabbt att jag fick helt enkelt skära ner på kolhydraterna eftersom det fanns så mycket jag inte åt. Blomkål, stekt ägg (äter hårdkokt ägg ibland men det är också det enda jag äter i äggväg och då inte vitan), fläsk (fläskfilé äter jag dock), svamp, ost är inte heller en favorit (förutom fetaost som tydligen är supergott nuförtiden), m.m.m.m.m.m....

Så när jag började med lchf så körde jag med blomkålsmos och sånt där istället men till sist så gav jag upp och skippade helt enkelt allt utom köttdelen och sedan så blev det mest att jag petade i maten och hinkade vatten. Fungerade bra i nån dag sen gav jag upp och tog bort annat istället. Det fungerade rätt bra att skära ner på mängden mat jag stoppade i mig, gick väl ner 12 kilo innan jag hamnade i månad 3 och fick tillbaka matlusten. Men försöker att inte äta alltför stora portioner (smart grej, problem : jag lägger upp för mycket på tallriken. Äter med ögonen, hemskt jag vet, men då brukar jag dela med mig till lillen. Så en stor del försvinner från tallriken. Fungerar superbra!) Nu har jag faktiskt inte vägt mig, har varit lite nervös för hur mycket jag kan ha gått upp. Blir ett helsike sen om jag har knorrat och svullat på mig alla kilon igen. *Morr*

Jag är en hemsk mamma.
Mammor ska väl äta allt? Eller ialf försöka visa att man äter allt så man inte uppfostrar en hemsk liten kräsen unge (som mamma) som gnäller när det serveras mat. Iofs så gnäller jag inte, jag äter bara inte. Blir man bjuden så tvingar man i sig det helt enkelt. Man kan inte vara ohyfsad...=/
Mina föräldrar körde med att om jag inte åt det som serverades fick jag vara utan. Ogillar att man ska laga annan mat till ungar, som är stora nog att äta allt, när de vägrar äta det som serveras.
Lillen måste givetvis ha annan mat om det serveras viss mat, eller krydda mindre och dela upp, men när man blir större kan man ju äta det mesta. Ska jag då skälla på sonen för att han inte vill äta om jag själv inte äter? Nej det kan jag ju inte.
Det är väl samma sak som att skrika när det kommer getingar. Måste bli en bättre mamma helt enkelt.
Fokus och var vuxen för tusan!

Nej ska försöka bli duktigare. Lovar!

Och nu ska jag försöka bli duktigare på att gå och lägga mig i tid. Men det är så trist att sova ensam i sängen!!! Och nu när man vill ha sällskap i sängen av en liten så vill inte han. Han sover ju alltid i egen säng. Inte vill han tryna med mamma inte...*suck*

Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar