torsdag, augusti 4

Obefintligt förtroende för SJ

Varför ska man överhuvudtaget åka tåg?

SJ verkar ju ha antingen väääldigt dåliga rutiner eller vääääldigt dålig personal.

Nu har ännu en blivit av med sin plats på tåget, inte lika drastiskt som med den 11 åriga flickan som blivit avkastad men liknande händelser händer nog hela tiden.

Kul att läsa lite på Aftonbladet om läsarnas värsta tågupplevelser. Själv har jag bara varit med om väldigt försenade tåg och tåg som inte kommit men jag blir nog förbannad när det händer. Skulle jag dessutom bli avkastad så skulle jag bli riktigt elak.
Iofs.... en gång skulle jag från Boden till Kiruna, på den tiden då man var särbo med älsklingen, tåget var två timmar sent. Okej något fel på loket som vanligt. Sen kommer jag på tåget med en bokad plats eftersom tåget ofta brukar vara fullt. Det sitter en person på min plats som vägrar flytta på sig. Jag påpekar vänligt att platsen är bokad, det fanns dessutom inga lediga platser kvar till mig heller. Jag får till svar att jag minsann får hitta en annan plats för jag har suttit här sedan Stockholm. Det skiter jag i. Jag har bokat platsen och tänker inte stå hela vägen till Kiruna.
Mannen vägrar konsekvent flytta på sig. När konduktören kommer så säger jag till kvinnan att det här är min plats och att mannen i fråga vägrar flytta på sig.
Men säger kvinnan, du ska ju inte så långt så det går väl bra att stå? Nej säger jag det gör det inte för jag har bokat biljett eftersom jag vet att det är dåligt med platser och därför vill jag ha min bokade plats. Nu är Elin väldigt arg.
Kvinnan fnyser då åt mig att jag var då en omöjlig kvinna och avhyser mannen som också muttrar något. Men va fan, har jag bokat så har jag bokat. Det spelar ingen roll om karln har suttit där sedan Timbuktu eller nåt, min plats är min plats. Behöver jag nämna att karln stod och stirrade på mig hela vägen till Gällivare där han skulle av. Ett hånflin är vad han fick tillbaka. Gå och sätt dig i restaurangvagnen, idiot!

Jag hatar att åka tåg. Jag ogillar verkligen SJ. Jag älskar att åka bil!

Ska jag längre så blir det roadtrip eller flyg. SJ tänker jag inte använda mig av om det inte är absolut nödfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar