onsdag, augusti 3

Mitt hemska fula hår....

läser Lady Ds blogg och kommer in på hennes inlägg om No Poo.
Inget schampoo alltså.

Mitt hår är för jävligt. Det är trist, tråkigt och blir fett direkt. Jag ser alltid hemsk ut i håret och det spelar ingen roll vad jag använder för schampoo, balsam eller inpackningar. Visst det kan vara ok efter ett besök till frissan och lite färg men ser lika jävligt ut igen efter ett tag.
Mjäll har jag dessutom också.
Har haft alla möjliga varianter, kort, långt, mellan men är lik förbannat aldrig nöjd med mitt hår.

Orkar dessutom inte lägga tid på det eftersom jag ändå inte blir nöjd.

Sååå tänkte först att No Poo kan vara en grej för mig.

Sen insåg jag att om jag knappt ids hålla på med det nu, varför skulle jag orka hålla på med diverse grejer som man ska ha istället för schampoo?

Nä hade varit kul att testa No Poo och allt annat för att få ett bättre hår, hy m.m. Men jag är nog helt enkelt slö. Det är väl därför man ser ut som man gör ;)



Notera den hemska utväxten =/

Och ja jag vet, det är bara att färga men har tänkt vänta tills babyn kommer ut och sen kanske färga.
Jag vet det är en fråga om prioriteringar men just nu känner jag inte för att prioritera mitt fula hår. Ignorerar problemet så kanske det försvinner ;)

Och nej jag är inte naken, däremot nyvaken.

2 kommentarer:

  1. Bättre färga innan bebyn kommer.. du tappar mer hår normalt efter förlossning, men ökar risken att tappa än mer om du färgar. plus att all amoniak känner babyn av , även efter flera tvättar. så färga innan så skonar du ditt hår och bebyns lungor:)

    SvaraRadera
  2. no poo, skitenkelt! och bättre, testa.

    SvaraRadera