torsdag, april 21

Tittar på TV

och tar en liten paus innan jag ska baka kakbullar.
Kakbullar undrar ni?
Ja får se hur det går så slänger jag upp receptet sen. Det låter i alla fall väldigt simpelt. Tänker ändra lite grann i receptet så lägger inte upp det förrän jag har smakat.

SVT 1 surrar på i bakgrunden, de diskuterar städning.
Hur kvinnor ibland dömer varandra och framför allt sig själv om de inte har det rent hemma. Eller ja nu ska jag inte använda ordet rent utan stökigt. rent kan man ha fast man har en massa saker runtikring.
Jag är slö. Väldigt slö person.

När jag kommer till en person så tittar jag inte på hur stökigt de har det hemma. Nå nu ska det inte springa djur på golvet, helst ska man ju se golvet. Ja jag har varit hemma hos folk (1 person) där golvet inte har synats och det tycker till och med jag är äckligt.
MEN när jag kommer till en person som har det väldigt städat hemma DÅ reagerar jag. Vad gör människan? Har han/hon ingen hobby? Hujja törs jag komma hit och smutsa ner?

Hemma hos oss kan jag säga att det säkert springer en och annan dammråtta, jag (framför allt min man) håller rent. Vi har mycket prylar visst men vi försöker hålla rent i alla fall.

Rent och stökigt.
Smutsigt och bortplockat.

Hmm hellre då rent och stökigt.

Just nu kan jag till exempel nämna att det ligger leksaker lite överallt här i rummet. Det finns saker på köksbordet som inte hör hemma där. Jag har inte dammtorkat på år och dar så det är dammigt.
MEN toaletterna är rena och piffade. Rikard har skurat och dammsugit.
Jag har plockat undan och diskat
så jag kan nog ha hem lite besök utan att känna mig hemsk.

Hellre ligger jag på golvet och busar med min son än drar fram dammsugaren.
Hellre sitter jag här och planerar kakbullar än dammtorkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar