fredag, april 29

Ingen TV - Soffpotatis - Påskägg

Tänker inte titta på teve. Inte på tevesändningar ialla fall.
Jag vet ju vad de visar. Var det inte nog med ett bröllop förra sommaren, måste jag se på ett till?
Blev less då och är less nu. Så tänker inte titta på sånt. Ska spela in Så ska det låta och sen tänker jag bara titta på film och sen smäll och i säng!

Bojkotta TV.

Dessutom så kom ju inte dem på "vårt" bröllop förra sommaren, varför ska jag då spana på deras?
*Bitter*

Klämde i mig en halv pizza, inte så smart eftersom jag nyss varit och tränat. Så gav ena halvan till min hungrige gubbe och sitter nu och njuter av spagettiben och värk i tricepsen. Mmmm.
Ikväll blir det en dessertskål med ostbågar och vatten, inget godis. Har egentligen fuskat lite, jag äter ju inte så mycket godis i vanliga fall så det var ett rätt enkelt mål att uppfylla.
Fick bevisat att jag inte är en godisoman i veckan, fick en liten söt påskpåse med godis och trisslott från jobbet. Skrapade lotten och utan ångest slängde jag påsen på bordet i fikarummet och bjöd gänget på karrki.
Det står i detta nu ett oöppnat påskägg med gud vet vad för smaskigheter på byrån i vardagsrummet. Jag är inte ens sugen. MEN. Det ligger en oöppnad påse med ostbågar inte långt från mig här i köket.
Inte bra.
Men Toktanten har en plan som hon följer. Jag häller aldrig upp en hel påse i en skål. Jag tar en liten skål och häller bara upp i den och lägger undan resten. Då äter jag bara det.
Hur frågar ni er, kan JAG Elin undvika att äta upp hela påsen?
Jo jag lägger mig i soffan och därifrån ids jag inte kliva upp.
Jag går helt enkelt och lägger mig när suget blir för stort.

Så om ni är obotliga soffpotatisar som mig så är detta tips perfekt för er.

Baj baj lingonpaj*!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar