onsdag, april 20

Dagens irritationsmoment

Musik på bloggar


här sitter jag och surfar runt i godan ro.
Supermorsan har blivit slöa morsan så jag har inte gjort något vettigt än. Me Blame BB. Uppe försent.
Ligger snarare i sängen och surfar i godan ro. Pojken snusar lugnt i sin säng.
Jag spanar efter blommor, letar motiv till min tatuering som ska komma till liv i maj. Det är lugnt och skönt....

Vad händer nu? Helt plötsligt spelas det musik. Och högt. Ballader på morgonen. Va fan nu???
Leona Lewis ylar på för fullt. Nu hatar jag inte henne men jag var inte sugen på det just nu. Vart i hela Härjedalen kommer det ifrån?
Massor med fönster öppna. Fattar nada. för tidigt för tankeverksamhet.
Då är det någon som lagt in sin favoritplaylist på sin blogg så på en gång man går in på bloggen så startas ett ljudspår. Hmm.
tack men nej tack,.
Pojken snurrar och gnyr i sängen.
Mamma morrar och kryssar ner.
För mig spelar det ingen roll hur bra bloggen är, smäller man in en playlist så skippar jag det. Man kan garanterat pausa eller stoppa men det är principsak.
Ingen blogg med musik för min del.

Det värsta är ändå bloggar som har bakgrundsmusik som man inte kan stänga av..

GAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Bakgrundsljud är aldrig ok!! Eller intron. Intron till vissa hemsidor. Man borde kunna välja "skip all intros on all sites" som inställningar i datorn.

    SvaraRadera