onsdag, mars 23

Minus 9 kilo

hittills.

11 kilo to go.

Målet var ju rätt realistiskt, 10 kilo till augusti och 10 till december.
Nu har jag nästan hunnit tio till april. Så hinner "tjuvstarta" på nästa tio.

Jag vet att jag har dålig karaktär. Jag är slö. Jag är gnällig.
Men jag måste ju, man blir kass i leder, man orkar ingenting. Ryggen tar stryk.

Nu har dessutom ryggen lugnat ner sig. Inte lika ont längre.

Nu gäller det bara att jag tränar mer också.
Gick förut på Nautilus, jag gillade det men nu är ju badhuset stängt. Har fortfarande inte kommit iväg på Friskis och Svettis, verkar alltid vara något i vägen. I söndags orkade jag inte gå när jag precis blivit frisk, i måndags hade vi bjudit mor och far på middag.

Jag måste sluta med undanflykter och börja planera bättre.

Den här veckan missar jag dessutom kanske innebandyn så då blir det inget alls =(.
Älska innebandy, det är ju hur kul som helst, timmen går jättefort och man märker knappt att man tränar när man har så roligt. Men jag måste träna oftare.

Hemma juni, juli, augusti. Då blir det barnvagnsrace för hela slanten. Nu är det som att det inte blir så mycket prommisar. Idag jobbar jag eftermiddag. Förra veckan var jag sjuk. Veckan innan det var Rikard sjuk. Och Ivan är sjuk ofta.

JAG är LESS på att det är så mycket sjukdomar här =/ .

Nu har jag bestämt mig för att vara frisk fram till sommaren. Vill inte missa mer jobb. Måste komma igång med mer träning. Första kilona var ju inget problem, bara äta mindre. Nu måste jag träna mer så borde (!) jag gå ner mer. Jag har ju gått ner tidigare så då borde det inte vara något problem nu! *morr*

Nu ska jag sluta gnälla och glida vidare. Snart vaknar nog pojken. Han har sovit lite oroligt.

Någon annan som försöker gå ner i vikt? Någon som vill peppa med mig och gå på Friskis och Svettis? Alltid lättare när man är fler =)




○ ○ ○

2 kommentarer:

  1. Hade lätt följt med! I sommar får vi träna tillsammans:)
    Du är superduktig! Jag står still och har inte riktigt motivation... Men har börjat träna med min gymboll och ska ut och jogga när det slutar vara ishalt, alltså typ nu;)

    SvaraRadera
  2. Jaaaag! Jag vill ju iaf.. Promenera har jag ju lite svårt med.. Plattfot..
    Men som sagt om du ska på f&s så kolla med mig också :)
    Nu är jag väl så frisk som jag kan bli (dvs bara täppt i näsan som vanligt).

    SvaraRadera