lördag, mars 5

Lördag - Gruvtrollet - Bli av med grejer-Trött

Idag vankas det lekland =)

Tänkte först gå imorgon men Rikard fick jobb i kväll så då e pappsen för trött för att kliva upp på morgonen.
Ivan har vänt lite på dygnet så han vaknade läskigt tidigt idag. Hujja.
Mamma Elin är inte van vid en skrikande bebis tidigt på morgonen. Försöker få honom att sova en stund till så han är pigg till elva. (När leklandet öppnar)

Ska dra med mormor och morfar också.
Morgonkaffet får bli på leklandet. Tänkt smaska lite frunch där också. Slö*

Ledig hela nästa vecka. Eller ja mammaledig. Morfar jobbar så då är jag hemma med baby. Ska bli mysigt.
Ska fööööörsöka städa igenom huset. dammsuga och skura räcker inte. Man ser dammtussarna i hörnen och smutsen på hyllorna.
Ska rensa undan lite.
Försöka bli av med lite saker.
Vi har alldeles för mycket prylar! Det blir som aldrig fint här hemma för vi har så mycket saker som ligger.
Köksskåpen är knökfulla med grejer (nackdel när man är två hushåll som blir ett)
Förrådet är fullt med grejer som vi inte använt på hundra år.
Jackor och kläder som inte används.
Skor har jag hur mycket som helst. Skor som aldrig nästan är använda. Tänkt sälja lite men jag är så slö. Hålla på att skicka saker över hela Sverige är inte min grej.
Loppis hade ju varit en grej men det är också bökigt och för det mesta så får man inte sålt något.
Blä!
Nu ska jag surfa vidare och fundera på vad jag ska göra med alla våra prylar! =/
Bumerangen kanske. Kiruna CC. Vem vill köpa vårt gamla skräp? ? ?



1 kommentar:

  1. Kanske jag kan titta ner en sväng om du ändå är ledig (:
    Och vill du bli av med skor så har jag en vääääälidgt stor garderob :D

    SvaraRadera