fredag, mars 11

101

inlägg, vilket egentligen bara visar hur nördig jag är
och hur lite som egentligen händer i mitt liv.

Lugnt och skönt.
Precis som jag vill ha det. Jag är en enkel kärring med enkla behov. Ett bra teveprogram, en glad pojk och en gubbe breve sig i soffan räcker gott och väl.

Nu börjar klockan bli sent. Dörren låser jag. Alltid nervös när Rikard är på jobbet. Pojken sover. Han var grinig och så tänkte jag att jag lägger ner honom i sin spjälsäng och gör mig redo för sängen. Han somnade så fort hans lilla huvud kom ner på kudden.
FANTASTISKT.
Vår son måste vara en av de smidigaste bebisarna som någonsin funnits.
I alla fall om man ser till sovrutiner.
Kanske haft tio vaknätter med honom totalt. Några när han varit sjuk. Några när han var lill-liten.
Han har alltid sovit i egen säng. Ända från början (mest för att Svullomamma varit orolig för att mosa den lille sötnosen).
Han somnar väldigt lätt. Man lägger ner honom och för det mesta så somnar han inom en halvtimme.
Han sover ganska länge på mornarna om man låter honom. Visst han vaknar vid sex, sju och äter men då kan man om man vill lägga ner honom igen och låta honom sova vidare. Eller så kan man ta upp honom vilket man nu vill.
Alldeles för enkelt.

Nästa baby kommer vara ett kolikbarn utan dess like.
Jag är inte bra om jag inte får sova. Trött mammaElin är ingen bra Elin. Är ingen trevlig Elin.

Nu ska jag kura ihop mig under täcket med Hell´s angelsboken som jag fick idag. Diggar författaren. Diggar stenhårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar