söndag, februari 27

Utan dina andetag

snart är det sängdags.

Lillen sover gott.
Trodde aldrig det skulle vara så underbart att se på någon när de sover. Men ens egen lilla baby som man skapat alldeles själv, nåja gubben hjälpte ju till ;), är någon alldeles speciell. Minsta lilla ljud han gör är perfekt, kanske lite jobbigt när han skriker men man vänjer sig, och när han snusar in sig i nallen så bultar mammahjärtat lite extra.


 Bruce - Highway 29
Mazzy Star - Into dust
      Alison Krauss - Baby mine
Billy Joel - Just the way you are
Ben Folds - The Luckiest
     Ray LaMontagne - Hold you in my arms
Bob Dylan - Forever young


Känns som hjärtat utökat lite grann. Det har gott om tid att växa till sig medan man väntar på underverket. Nio månader av längtan, oro och spänning. Allt prat med magen, alla händer på magen. Det är ett under att inte huden är utsliten av alla smekningar man gett den. Varje kväll som man säger godnatt till magen, jajamen det gjorde vi både jag och gubben. När man ser magen växa. När magen blir rund. Helt fantastiskt. Tänk att kroppen kan göra så. Skapa ett helt nytt liv. Ett liv med en egen personlighet. Ett liv som inte är som någon annan.
Likheter finns där men han är ändå sin alldeles egna lille kille. En helt fantastisk liten baby.
Trodde aldrig jag var mammamaterial. Är kanske inte det heller. Men jag byter blöjor, jag matar, jag leker. Jag leker med en baby. Jag klarar inte av andras barn överhuvudtaget men ens eget är en helt annan sak. Han är ljuset i mitt liv. Trodde jag aldrig.




Jag är nog som alla andra mammor.
Min son är vackrast i världen. Det hade inte spelat någon roll hur han än såg ut. Han är vackrast. Finast i världen. Bäst. Bästast =)

             
          






1 kommentar:

  1. Sv: Vilka fina ord, blir alltid lika berörd när folk skriver så. Vi har kämpat så mycket på sista tiden och det är för sånt här som man känner att man gör nytta! Om du använder tjänsten, och lägger upp plagg.. Så meddela gärna oss det, vi skriver nämligen om plaggen i vår blogg också! Så genererar det trafik!

    SvaraRadera