söndag, april 17

Nuuuu

sängen.

Hann med en till film innan sänggående. 27 dresses. Kunde helt enkelt inte slita mig.

Sen uppdaterade jag mitt bloggläsande en snabbis.

Blev lite smått irriterad faktiskt, läste en blogg om en tjej som är gravid. För några inlägg sedan skrev hon om hur hemskt det var att gå till socialen och tigga om pengar men att hon var tvungen eftersom hon inte får några pengar och var uppgiven för att hon inte hade några pengar på kontot. Hon måste ju kunna ta hand om sin lilla bebis.....
Jag som är lite blödig tyckte givetvis synd om henne. Gravid och allt, hujja vad synd om kvinnan.
Nu läser jag ett inlägg om hur mycket hon ska shoppa när ungen har kommit ut. Till sig själv. Hon behöver ju verkligen bikini och nya kläder till sommaren.
Jahaaaa så var det med den pengabristen.
Då blir jag sur på mig själv för att jag tyckt synd om kvinnan.
Skulle kanske vara bra om socialen kunde läsa lite bloggar och kanske strypa tillförseln av cash till sådana som inte tänkt lägga pengarna på barnet utan bara mååååste ha en ny bikini till sommaren. Det var ju tur att man är gravid så man kan få soc att tycka lite synd om en så man kan få lite pengar att shoppa,färga håret och fixa lösnaglar. Hoppas att prio ett när barnet kommit ut är barnet och inte en nagel som gått av...

Suck. Tur att det inte var en polares blogg jag läste ialf, då hade jag blivit putt på mig själv för att jag umgås med sådana personer....Mina skattepengar ska alltså betala för hennes kläder som hon säkert skulle kunna vara utan. Men det kanske finns sådana som inte överlever utan en ny bikini. Herregud den som hon hade förra året var säkert helt fel färg. Det finns de som VERKLIGEN behöver pengar, låt dem få pengarna istället!

Nej nu ska toktanten sluta gnälla och börja sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar