fredag, april 15

Dagis i Kiruna

Har spanat hela morgonen efter ett telefonnummer som man kan ringa...

Ivan ska börja på dagis i september. Är det tänkt. Sen vet jag inte om han får plats eller inte. Var ska man ringa????? Hittar en massa olika telefonnummer och har ingen aning om vilket som är rätt.
Sökte redan i januari, har ingen aning om han ens får plats.
Skulle som vara bra att veta i god tid för måste jag söka mammaledigt måste jag göra det en viss tid innan....såååå om kommunen skulle få tummen ur och antingen säga om han får plats eller inte.

Tycker kommunen kunde ha ett system, när man skickar in blanketten så borde man få information var i kön barnet hamnar och ungefär hur lång tid det tar innan han får plats. hur troligt är det att man får in ungen det datum man skrivit på blanketten.
Jag vill heller inte bli irriterad för jag vet att det säkert är jobbigt att jobba på kommunen, de lär ju få skäll av nog irriterade föräldrar. Men man kan ju inte hjälpa att man blir irriterad. Man vet ju inte ens om blanketterna kommit in när man inte får veta nånting.
Ja skaffar man fler barn så är det tydligen lättare. Om man redan fått in en unge på dagis så har man tydligen förtur. Det tycker jag är orättvist. Ska väl vara samma för alla. Jag kan förstå det här med att syskon får plats på samma dagis men jag tycker det där med förtur är dumt. Så nästa barn (om vi får fler) har förtur, vi seeeglar förbi alla andra enbarnsföräldrar. Man har väl lika många föräldradagar med barn nummer 2 som barn nummer 1 och man behöver väl jobba likväl fast man har ett som två barn.

Sååååå min fråga är denna :

Är det någon som har koll på var man ska ringa för att få reda på sånt??????

Jag måste ju veta om han kommer in i september eller inte. Annars får jag väl söka mammaledigt några veckor till. Om jag nu har dagar kvar. Måste ju vara hemma om han inte får plats.
Tycker våran skraltiga kommun borde ersätta de föräldrar som måste vara hemma när det är kommunen som inte kan tillhandahålla dagisplats. Folk gnäller att mammor är hemma med ungar jämt och ständigt. Ja ibland kanske man måste det när dagisplats inte finns. Om nu Kiruna Kommun vill ha lite tillväxt så kan de ju se till att ta hand sina invånare så man vill bo här.
Det finns ingenstans att bo. Det finns inte plats för ungarna.
Hur har de tänkt att få folk att bo kvar här?????

1 kommentar:

  1. Du ringer till expeditionen på skolan som dagiset tillhör. (om ni inte sökt överallt men då ringer du där ni lämnade in papprerna)
    Kommer det finnas en plats ledig så får du säkert veta det när du ringer.
    Om han står som reserv så kan man i värsta fall få veta det en vecka innan han börjar tyvärr. Som vi.
    Fast för mig var det ju inga problem att få veta så snabbt.. Blir ju lite mer strul för dig.
    Jag hade nog iaf planerat att han börjar då, och får han ingn plats (men det borde han) så får man väl fixa det då isf.

    SvaraRadera