söndag, mars 6

Lax och spenatpaj - Nedskitning - Sallad

Sushi i helgen, massor med fisk över och bladspenat i frysen. Då testar vi en lax och spenatpaj.
Mitt under tillagningen så beslutar sig son för att skita ner sig. Bajs på baby, bajs i blöjan, bajs utanför blöjan, bajs på stol, bajs på golv och fullt upp med matlagning.

Det blev att slänga allt i tvätten.
Hissa ner baby i ett badkar och spola av.
Tvätta stol. Tvätta golv. Tvätta kläder och mamma.

Bus i badkaret och massor med bubblor. Ungen älskar att bada =)) !

Lagom till det kommer mormor och morfar så fick lite assistans med disk och påklädning av baby.
Nu är lillen på upptäcktsfärd runt stan med mormor och morfar. Mammas paj är precis klar och jag har dessutom hunnit smaska i mig lite frukost. Gjorde sallad igår för vi hade så mycket påläggskyckling. Blir perfekt i pastasallad. Dessutom får jag äta pesto. Mmmmmmmmmmm.
Helt plötsligt så älskar jag pesto.
ÄLSKAR!

Så nu ska jag väcka gubben och mysa lite och så ska han få smaka på min paj. Aldrig lagat det förut och dessutom experimenterade jag lite så får se vad det smakar.....

Idag blir det att ta det lugnt.
Dusch. Promenad med vagn.
Chill.

sen får vi se om det blir någon film ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar