torsdag, mars 10

Ivan snart 1 år =)

Vad ska man baka och greja till en födelsedag?

Till Ivans första födelsedag.

Nu är det lite mer än en månad kvar till hans födelsedag men tänkte planera färdigt. Jag är ganska dålig på att baka så det behövs planering.
Det ska vara något som inte är så svårt att göra men ändå inte för lätt heller.

Kommer inte vara så hård med om det är socker och sånt i eftersom han ändå inte kommer äta så mycket. Tänkte göra en fruktsallad och något annat också men vet inte vad. Det är roligt att fixa och dona men det hade varit ännu roligare om man var bättre på det....Jag är verkligen dålig på att baka och sånt.
Jag är inte direkt hemmafrumaterial om man säger så.
Städning, bakning, matlagning...sånt är inte mina starka sidor om man säger så.
Tur att Rikard är en hejare på matlagning och att han gillar att ha det rent omkring sig. Jag försöker hålla undan så gott det går. Tvätt däremot är något jag älskar att hålla på med. Diskar gör jag också gärna.
Tur att det inte är p.g.a. mina matlagningskunskaper Rikard gifte sig med mig ;)

Nu ska jag surfa vidare och leta recept och planera matmånaden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar