torsdag, mars 10

Bra sida om man planerar matvecka =)

Var och surfade runt och snubblade på en sida som var riktigt fiffigt uppbyggd.

Gick tyvärr inte att bli medlem eftersom det var något tjall på sidan men ska ta och testa sen. Jag har alltid idétorka när jag ska planera mat.
Jag och gubben försökte planera lite innan vi lade oss igår.
Tonfisk och bakad potatis, Kofta, Kalops, Älgfärsbiffar med västerbottensost och svampsås, Kycklingcanneloni var några av grejerna på vår lista. Sen får man slänga in lite köttfärssås och korv också. Standardgrejerna.

Kycklingcanneloni är hur mums som helst.

Grillad kyckling, squash, mozzarella, soltorkade tomater, basilika m.m.. Lägg det i en färsk lasagneplatta och rulla ihop. Lägg det i en form och häll i lite ajvar relish och så ost ovanpå. In i ugnen och så är det klart. Riktigt mumsigt. ! .
Och enkelt att göra (bra för matlagningshandikappade som jag)

1 kommentar:

  1. Jag vet inte om det var exakt så dom sa men det lät som om dom sa krisskross :P

    SvaraRadera